الاثنين، نوفمبر 17، 2008

الأستاذة روشا

أشعر بالحزن يملآني
أشعر بالنار تكويني
أشعر بفراغ يقتلني
أشعر بالخوف يناديني
أشعر بدنيا ترفضني
من أي مكان يأويني
أشعر بالوحدة تخنقني
أشعر بألام تبكيني
أشعر بجروح من الماضي
تلك الجرورح تأذيني
أشعر بالطعنة في ظهري
أشعر بالغدر يحويني
أشعر بالصبر وقد نفذ
من كل كياني وسنيني

ليه كده روشا؟!

يعني مفيش مرة حد جاب لك باكو لبان ؟؟

يا خبر أبيض...!

الحمد لله انك بعد دا كله

لسة عايشة

وش بيعيط


بصي لو خليناها كده

أشعر أحزانا تملأني

نيران حرى تكويني

أشعر بفراغ يقتلني

أشعر بالخوف يناديني

أشعر بالدنيا تطردني

من أي مكان يؤويني

أشعر بالوحدة تخنقني

أشعر بألام تبكيني

أشعر بجراحك ماضيَّ

وجروحك دوما تؤذيني

أشعر باطعنة في ظهري

طعنات الغادر ترديني

أشعر بالصبروقد ولى

من كل كياني وسنيني

هناك 9 تعليقات:

غير معرف يقول...

إيه اللي انا شيفاه ده ياحلاوة اسمي اتذكر هنا

انا والله دخلت الصفحة دي بالصدفة من مدونة رواء اصل انا لسه مبتدئة وماليش في المدونات أوي

استاذ حبارير حضرتك اللي أستاذ بجد
تعديل حضرتك للكلمات زادها جمال حقيقي
انا كتبت الزجل ده من فترة طويلة تقريبا اول مابدأت اكتب وكانت اول مرة اكتب فصحي وبعد كده كتبت زجل وبس

بس حقيقي حلوة باكو لبان ديه هههههه
ياريتها كانت شيكولاته مكنتش كتبت كل ده هههههههه

اخويا الكبير حبارير
بجد والله ربنا يسعدك يارب ويحققلك كل اللي بتتمناه

هبة النيــل يقول...

الله الله الله

كدا فعلا روووووووووووووووعة

أستاذ حبارير كلنا فعلا فعلا بنتعلم منك
وأكيد روشا هتحبها أوي



أهي صحيح ردت قبلي ومبسوطة خالص

بنت حلال روشا جدا فعلا

واحنا كلنا حظنا حلو بوجودك بيننا في الحارة أستاذ حبارير


راضاك ربي وأسعد قلبك

اللهم آمين

حبارير يقول...

روشا بجد بجد

لازم يبقى لك مدونة

ماشي؟

ثواني واكمل معك

حبارير يقول...

روشا لو عندك حاجة على جهازك ياريت تبعتيها على الميل عندي

الميل في صفحة البروفيل
أو نزليها ف تعليق,عشان ننزلها لحضرتك هنا

خاصة مش عايزة أعيش في فيلا

جميلة اوي

والتثبيت الأخير بتاع حضرتك ياريت

***

كده مرت عليك سنة في الكتابة

والنتيجةجميلة جدا

تثبيت موضوع,واجماع من القراء ان حضرتك وصلت لمستوى طيب جدا

المرة الجاية لك باكو شيكولاتة

شكرا للدعاء

المهم اعملي المدونة

ماشي؟؟

روحي مدونة طعمه واطلبي منها تعملها لك

شدي حيلك

ياريت لو كتبتي حاجة جديدة ننشرهالك هنا في زعتر

منتظر

حبارير يقول...

دكتورة هبة النيل

المفترض تعطيها التقييم الثانوي بأه

حضرتك قلتي لها بعد سنة ياروشا هافكرك

أظن احنا كده على تكملة السنة خلاص

وبعدين هي بنتك الكبيرة البكرية

عارفة يا دكتورة

أجمل حاجة دعاؤكم ليا

ربنا يبارك فيكم ويرضى عنكم

هبة النيــل يقول...

ايوة طبعا بكريتي

صح يا روش روش؟؟

وحشاني يا روشا جدااااااا

حبارير يقول...

دكتورة هبة النيل

بافرح والله بهذا الود بينكم

وروشا طيبة أوي بس بتحب التراجيدي جدا

على فكرة

ربنا يديم الود بينكم يارب

آمين

غير معرف يقول...

والله ياجماعة مش عارفة اقولكم ايه بفرح والله بالكلام ده ربنا يسعدكم يارب

استاذ حبارير
اعذرني انا بجد ماليش في المدونات عايزة اقول لحضرتك انا بوصل للمدونة دي بصعوووووبة بجد يعني اقعد ادور في حاجات كتير اوي لحد ماوصل هنا

اما بقي بخصوص اني اعمل مدونة مش عارفة والله حساها صعبة شوية وبعدين معرفش اوصل لمدونة طعمة علشان تعملي مدونة

انا مش عارفة اوصل لإيمايل حضرتك علشان ابعتلك الزجل اللي حضرتك طلبته مني اعذرني انا بجد ماليش في المدونات بس عموما الحارة رجعت ويشرفني ان حضرتك تاخد اي زجل من عندي وتنزله هنا

وعلي فكرة يا أستاذ حبارير رواء هيه بجد اللي شجعتني اكتب
بس مش عارفة ليه بقالي فترة طويلة مش عارفة اكتب اي جديد وحاسة ان الكلمات ضاعت مني
دعواتك بقي الظاهر خلصت كل الكلام في الكأبة ومش لاقيه كلام تاني اكتبه
هههههههه


شكلي هعمل ان شاء الله بنصيحة حضرتك ورواء واعمل مدونة وانتم الجانيين بقي علي نفسكم هههههه

رواء


يابنتي انا اطول ابقي بنتك البكرية ده شرف ليا والله

رواء وحشتيني اوي بجد
بقالي كتير اوي متكلمتش معاكي
شكلك زهقتي مني
وحشاني بجد يارورو

انسانةعادية فى عالم مش عادى يقول...

الله عليك يااستاذ عبدالله واللع العظيم بجد بجد اشعارك تحفة جدا انا مش عارفة مشفتش المدونة دى ازاى
ربنا يكرمك يارب